Tips til at forenkle værtskab i travle perioder

Følg en tjekliste for rengøring, brug udtjekningsværktøjer og opdater dine faciliteter.
Af Airbnb den 5. jul. 2023
4 minutters læsning
Opdateret 5. jul. 2023

Der er en grund til, at man kalder det en travl periode: Det kan være meget at holde styr på en fuld kalender med kun lidt tid mellem gæster. Prøv disse tips, så du stadig kan tilbyde gæstfrihed i travle perioder.

Håndter hurtige skift mellem gæster

Hvis du følger den samme rutine efter hver udtjekning, er det nemmere at gøre klar mellem hvert ophold, når du har bookinger lige efter hinanden. Robin, der er Superhost i Mount Barker i Australien, anbefaler, at du bruger en tjekliste, uanset om du selv gør rent eller har andre til at gøre det.

"Det gode ved at bruge en tjekliste er, at den hjælper mig med at fokusere og sørger for, at jeg ikke overser noget," siger Robin. "Det er nemt at afvige fra manuskriptet, når der sker afbrydelser, og at huske alle de små detaljer, gør værtskabet til en bedre oplevelse for både gæster og mig."

Flere tips til håndtering af hurtige skift mellem bookinger:

  • Sørg for at have to eller tre sæt sengetøj. Ekstra lagner og håndklæder giver dig mulighed for at gøre soveværelset, badeværelset og køkkenet klar uden at være nødt til at sætte en vask over med det samme. Så har du altid ekstra i tilfælde af genstridige pletter som makeup eller madlavningsfedt.

  • Brug dynebetræk og beskyttelse til hovedpuder og madrasser. Sørg også for at have ekstra af dem, så du hurtigt kan skifte dem mellem ophold.

  • Tilmeld dig leveringstjenester. Fyld op med rengøringsartikler, toiletartikler, dagligvarer eller andre ting, du jævnligt har brug for, eller som gæster har adgang til, uden at du behøver at købe ind.

  • Hav en pålidelig backup-plan for rengøring, vedligeholdelse og havearbejde. Dette giver dig mulighed for at overholde tidsplanen, selv når du og dit personale ikke er til rådighed. Hvis du føler dig overvældet, kan du overveje at tilføje en medvært.

Spar tid med udtjekningsværktøjer

Udtjekning bør kræve meget lidt indsats af dig og dine gæster. I maj lancerede vi udtjekningsværktøjer, der er designet til at få processen til at gå glat for alle.

De nye funktioner omfatter automatiske push-meddelelser og udtjekning med et enkelt tryk. Airbnb sender udtjekningstidspunkt og -instruktioner til gæster kl. 17.00 lokal tid dagen før udtjekning. Alle gæster, der bruger appen på en mobilenhed, og hvor push-meddelelser er slået til, modtager disse. De kan også trykke på en knap for at give dig besked, når de har tjekket ud, så du kan begynde at gøre dig klar til den næste gæst.

Joh, der er Superhost i Forestville i Californien, kan godt lide at sende sine egne planlagte beskeder omkring udtjekning – især i travle perioder. "Jeg fortæller gæster, at rengøringsassistenten kommer kl. 11.00 for at gøre lejligheden klar til de næste gæster, så de forstår, hvorfor det er vigtigt at tage af sted til tiden," siger hun.

Flere tips til at spare tid med udtjekningsværktøjer:

  • Opret grundlæggende udtjekningsinstruktioner. Du kan hurtigt oprette instruktioner ved at vælge fra en liste med fem almindelige opgaver. Du kan tilføje detaljer for hver enkelt. Under "Smid affald ud" kan du f.eks. bede gæster om at komme affald i én skraldespand og genbrug i en anden.

  • Medtag anmodninger, der er specifikke for din bolig. Hvis dine faciliteter omfatter en udendørs grill, kan du bede gæster om at dække den over igen efter brug.

  • Tilføj udtjekningskort. Når du har konfigureret grundlæggende udtjekningsinstruktioner, kan du føje et udtjekningskort til en planlagt besked eller et hurtigt svar, der linker til dem. Det er en god måde at sende påmindelser til gæster, der ikke bruger Airbnb-appen med push-meddelelser slået til.

Fremhæv sæsonbetonede faciliteter

Søgninger efter opslag med swimmingpools steg med 60 % i de første tre måneder af 2023 sammenlignet med disse måneder i 2022, viser Airbnb's globale data. De mest bookede Airbnb-kategorier var Strand, Fantastiske pools og Hytter.

Opdatering af dit opslag for at fremhæve sæsonbetonede funktioner og faciliteter kan hjælpe gæster, der søger det, du tilbyder, med at finde og booke din bolig.

"Min søster er indretningsarkitekt, og hun ændrer udseendet på vores bolig alt efter årstiden og låner ting fra vores gavebutik i byen," siger Fred, der er Superhost i Placencia i Belize. "Hvert år tilføjer vi også en ny facilitet – noget særligt, der får tidligere gæster til at vende tilbage. Vi har tilføjet et lysthus, et observatorium og et barområde over vandet."

Flere tips til at fremhæve sæsonbetonede faciliteter:

  • Tilføj billeder alt efter årstiden. I varmere måneder kan du vise potentielle gæster din fantastiske pool, udendørs grill, hængekøje eller sti til stranden. I koldere perioder kan du dele billeder af pejsen, spabadet eller skiadgangen til stien til skiliftene.

  • Opdater din opslagsbeskrivelse. Har du føjet faciliteter til boligen for nylig, ligesom Fred og hans søster? Fremhæv dem som nye i din opslagsbeskrivelse, og tilføj billeder.

  • Opdater dit opslags detaljer. Gennemgå dine kontoindstillinger, og sørg for, at du har markeret fluebenet ud for alle de faciliteter, du tilbyder i øjeblikket. Medtag flere oplysninger, når du bliver bedt om det.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
5. jul. 2023
Var det en hjælp?