Opdatering 2024
Vi bekæmper diskrimination og gør rejser mere åbne for alle
Project Lighthouse
Project Lighthouse blev lanceret i 2020 og er et værktøj, vi bruger i USA, der hjælper med at afdække og håndtere potentielle forskelle i, hvordan brugere af forskellige opfattede racer kan opleve Airbnb. Vi udviklede Project Lighthouse med vejledning fra en række førende borgerrettigheds- og privatlivsorganisationer. Få mere at vide
Anvendelse af reelle data
Vi undersøger, hvordan gæster og værter bruger vores platform. Statistiske analyser hjælper os med at finde muligheder for at gøre Airbnb mere åben for alle.
Beskyttelse af privatlivet
Vi analyserer generelle tendenser samlet og knytter ikke oplysninger om race til specifikke personer eller konti.
Forbedres konstant
Vores team fortsætter med at finde nye måder, hvorpå Airbnb kan gøres mere åbent og retfærdigt.
Vores igangværende arbejde
Øjeblikkelig booking gøres tilgængelig for flere mennesker
Øjeblikkelig booking er en funktion, der gør det muligt for gæster at booke et opslag uden at kræve, at værter godkender en reservationsanmodning. Det er et vigtigt værktøj, der kan hjælpe med at reducere potentiel diskrimination i bookingprocessen ved at understøtte mere objektive bookinger. De seneste ændringer, der giver mulighed for en mere holistisk definition af en positiv historik på Airbnb, har bidraget til at øge antallet af gæster, der booker via Øjeblikkelig booking.
Vi hjælper værter med at svare på bookinganmodninger
Nye trin, der hjælper værter med at svare på bookinganmodninger inden for rimelig tid, øgede også succesraten for bookinger. Disse ændringer omfatter at gøre afventende reservationsanmodninger mere fremtrædende for værter. Dette reducerede antallet af reservationsanmodninger, der tidligere var ubesvarede, hvilket i praksis øger antallet af gæster, der booker en bolig.
At hjælpe gæster med at opbygge et positivt omdømme på Airbnb
Gæster med omtaler har en højere succesrate for bookinger. Vi har nu gjort det nemmere for gæster at føje medrejsende med Airbnb-konti til deres reservation, hvilket gør det muligt for disse medrejsende at få en omtale, selvom de ikke har booket opholdet.
Vi hjælper værter og gæster under hele deres ophold
Vi introducerede en ny funktion, der gør det muligt for værter og gæster at vise deres foretrukne navne på deres profiler, når de har bekræftet deres juridiske navn. Vi forbedrer også processen for værter eller gæster, der fortæller os, at de er blevet tiltalt med de forkerte pronominer i en omtale. Hvis en vært eller gæst udtrykker denne bekymring, erstattes pronominet med brugerens foretrukne navn.
Vi styrker vores politikker og procedurer
Vi har finpudset, hvordan værter afviser en reservationsanmodning, for at hjælpe med at informere dem om acceptable og uacceptable grunde til at afvise en bookinganmodning. Vi har også opdateret vores Politik vedrørende antidiskrimination for at gøre den mere effektiv og har indarbejdet nye beskyttelser mod kastediskrimination. Endelig gennemfører vi en række ændringer, så værter annullerer en eksisterende reservation af rimelige årsager.
Deling af flere oplysninger om økonomiske muligheder, der er tilgængelige på Airbnb
Vi udvider Airbnb's Entrepreneurship Academy, der introducerer folk fra forskellige og historisk underrepræsenterede lokalsamfund til at være værter på vores platform i partnerskab med organisationer, herunder Hispanic Wealth Project, Brotherhood Crusade og United Spinal Association. Vi deltager også fortsat i Operation HOPE's 1 Million Black Businesses (1MBB)-initiativ, som giver støtte og coaching til sorte iværksættere til at starte, vækste eller skalere deres virksomheder.
Vi fortsætter vores forpligtelse over for gæster med mobilitetsbehov
Vores søgefiltre for tilgængelighedsfunktioner gør det nemmere for gæster at finde og booke ophold, der opfylder deres behov. Vi foretager en såkaldt gennemgang af tilgængelighed, hvor vi gennemgår alle de tilgængelighedsfaciliteter, der indsendes af værter, for at sikre, at de er nøjagtige.
Vi forpligter os til at bekæmpe diskrimination
Dette arbejde er i tråd med vores tidligere arbejde for at bekæmpe diskrimination, herunder en af de første borgerrettighedsrevisioner i 2016, en yderligere opdatering i 2019, annonceringen af Project Lighthouse i 2020 og vores første frigivelse af Project Lighthouse-data i 2022. Disse opdateringer dækkede en række initiativer under udvikling og bestræbelser på at hjælpe alle med at få succes på Airbnb.
Airbnb's netværksforpligtelse
Siden 2016 har vi bedt alle, der bruger Airbnb, om at forpligte sig til at behandle andre med respekt og uden at være fordømmende eller forudindtagede ved at acceptere Airbnb's netværksforpligtelse. Alle, der ikke er enige, nægtes adgang til eller fjernes fra vores platform.
Jeg vil behandle alle i netværket – uanset race, religion, national oprindelse, etnicitet, hudfarve, handicap, køn, kønsidentitet, seksuel orientering eller alder – med respekt og uden at være fordømmende eller forudindtaget.
Læs rapporten for 2024
Project Lighthouse-opdateringen i 2024 omfatter vigtige konklusioner fra Project Lighthouse og vores komplette datasæt og de fremskridt, vi har gjort siden 2016.
Mød vores partnere
Vi konsulterer og samarbejder med førende borgerrettighedsgrupper og privatlivsorganisationer, herunder disse partnere, der har rådgivet os om Project Lighthouse.