Sæt din prisstrategi
Hvis du reviderer din pris rutinemæssigt, hjælper det dig med at forblive konkurrencedygtig. Overvej følgende tips, når du udvikler din prisstrategi.
Gør følgende regelmæssigt
Beslut dig for, hvor ofte du vil gennemgå og revidere din pris. Her er et par ting, du kan gøre, når det passer dig.
- Åbn flere nætter: Fjern blokeringen af nætter i din kalender, hvor du ved, at du kan være vært. Dette hjælper dig med at få dit opslag vist i flere søgeresultater og kan øge din indtjening.
- Tilpas rejselængder: Hold øje med huller mellem bookinger. Hvis hullerne er kortere end dit mindste antal nætter, er det ikke muligt at booke disse nætter. Hvis du indstiller det mindste antal nætter til færre for bestemte datoer, kan det hjælpe dig med at få din kalender fyldt op.
- Sammenlign med lignende opslag: Hvis du tjekker priserne på bookede og ikke-bookede boliger i dit område, kan det hjælpe dig med at fastsætte en konkurrencedygtig pris.
"Jeg kan godt lide at se på lignende opslag, så jeg kan sammenligne mine priser, sikre mig, at jeg ikke sætter prisen for højt eller lavt, og bare finde det perfekte niveau," siger Karen, der er Superhost i Nelson i Canada.
Du kan også slå Smart prissætning til når som helst for automatisk at justere din pris automatisk baseret på den lokale efterspørgsel. Dette værktøj er især nyttigt, hvis du vil optimere din prissætning uden konstant at overvåge den.
Når perioder med lavere efterspørgsel nærmer sig
Selv de mest populære opslag kan have stille perioder med færre bookinger. Her er et par måder, du kan bruge til at få dit opslag til at skille sig ud, mens du forbereder dig på perioder med lavere efterspørgsel.
- Tilbyd rabatter: Rabatter for uge- og månedlange ophold kan hjælpe med at få din kalender fyldt og reducere forberedelsestiden mellem ophold. Hvis du tilføjer en sidsteøjebliksrabat, kan det appellere til gæster, der booker 1 til 28 dage før ankomst.
- Gør dit forhåndsvarsel kortere: Hvis du lader gæster booke tættere på indtjekning, kan det være med til at tiltrække flere bookinger. Sæt den tid, du har brug for fra booking til indtjekning, så lavt, at gæster kan booke den samme dag, afhængigt af hvor lang tid du har brug for fra booking til indtjekning.
- Giv mulighed for kortere ophold: Hvis du sænker dit mindste antal nætter for rejser, appellerer det til gæster, der booker kortere ophold. Du har mulighed for at tilpasse dit mindste antal nætter efter ugedagen.
"Jeg får helt sikkert flere ophold, der er kortere," siger Jimmy, der er Superhost i Palm Springs i Californien. "Det er sidsteøjebliksophold, som folk ikke nødvendigvis har planlagt, så to dage føles som en god ferie. Fleksibiliteten er attraktiv."
Når perioder med højere efterspørgsel nærmer sig
Flere Airbnb-værktøjer kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af perioder, hvor efterspørgslen fra gæster er højere. Her er et par strategier, du kan overveje.
- Tilføj en early bird-rabat: Hvis du tilbyder en rabat for bookinger, der foretages 1 til 24 måneder før indtjekning, kan det hjælpe dig med at appellere til gæster, der planlægger i forvejen. Ved rabatter på 3 % eller mere får gæsterne vist en særlig henvisning i søgeresultaterne og på din opslagsside. Din rabatpris vises ud for din oprindelige pris, som er overstreget.
- Indstil en tilpasset kampagne: At køre kampagner er en god måde at få flere bookinger på bestemte tidspunkter. Når du tilbyder rabatter på 15 % eller derover, får gæsterne vist en særlig henvisning på din opslagsside og i søgeresultaterne. Der er visse krav for at køre en kampagne, f.eks. at man har haft mindst én booking det seneste år.
- Forlæng din tilgængelighedsperiode: Du kan åbne din kalender op til to år i forvejen. Dit opslag vil blive vist i flere søgeresultater – og i en kortere liste over resultater, hvis der er færre boliger tilgængelige på det pågældende tidspunkt.
"Nogle gange booker folk hos mig et år i forvejen til deres sommerferie eller seks måneder i forvejen til deres juleferie," siger Anne, der er Superhost i Tarragona i Spanien. "Folk, der har for vane at booke i forvejen, annullerer normalt ikke. Hvilket også er vigtigt, for så ved du, hvad der venter forude."
Du bestemmer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere.
Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.