Dette indhold er ikke tilgængeligt på det valgte sprog, så vi har gjort det tilgængeligt på det nærmeste tilgængelige sprog i øjeblikket.

How to set a pricing strategy

The right price can help attract guests and boost your earnings on Airbnb.
Af Airbnb den 1. dec. 2020
3 minutters læsning
Opdateret 20. nov. 2023

Pris er en af de primære ting, gæster lægger vægt på, når de skal vælge, hvor de vil bo. Uanset hvor fantastisk din bolig er, er der stor sandsynlighed for, at du vil gå glip af bookinger, hvis den er prissat højere end lignende boliger i nærheden.

Opslag med priser, der blev opdateret fire gange i 2022, havde mere end 30 % flere bookede nætter end dem, der ikke blev ændret.* Prøv disse tips for at finde en prisstrategi, der fungerer for dig.

Kend dit område

Brug din kalender til at sammenligne din pris med gennemsnitspriserne for lignende opslag i nærheden på et kort over dit område. Du kan vælge, om du vil se bookede eller ikke-bookede opslag.

Sådan sammenligner du priser på kortet:

  • Vælg en dato eller et datointerval på op til 31 nætter.

  • Tryk eller klik på din pris per nat og derefter på knappen, der viser en placeringsnål med ordene "Lignende opslag" og et prisinterval.

Priserne på kortet afspejler den gennemsnitlige pris for de enkelte bookede og ikke-bookede opslag på de valgte datoer. De faktorer, der afgør om et opslag vurderes som lig dit, omfatter beliggenhed, størrelse, funktioner, faciliteter, vurderinger, omtaler og de andre opslag, som gæster ser på, mens de overvejer dit.

Tilbyd den bedste værdi

At forstå, hvad dine gæster betaler, kan hjælpe dig med at tilbyde den bedste værdi og understøtte dine indtjeningsmål. Deres samlede pris inkluderer din pris per nat, eventuelle ekstra gebyrer, du har angivet (for rengøring, ekstra gæster eller kæledyr), Airbnb's servicegebyrer og skatter.

Konkurrencedygtige priser kan hjælpe dit opslag med at skille sig ud og rangere højere i søgeresultater. Algoritmen prioriterer den samlede pris og kvaliteten af et opslag i forhold til lignende opslag i nærheden.

Der kan være ting, du inkluderer i din pris, der måske ikke er indlysende for gæsterne. Tilbyder du ekstra ting såsom komplet morgenmad, luksusprodukter eller streamingtjenester? Gør det tydeligt i din opslagsbeskrivelse, så gæsterne kan forstå din pris.

Prøv rabatter og kampagner

Med rabatter og kampagner kan du tilbyde lavere priser under visse betingelser uden at ændre din normale pris per nat. Disse værktøjer understøtter forskellige situationer, f.eks. at du byder dine første gæster velkommen, eller at du er vært for længerevarende ophold.

  • Nye opslag: Hvis du promoverer et helt nyt opslag med en 20 % rabat på din pris per nat, kan det være med til at friste dine første tre gæster til at booke. Airbnb-data viser, at værter, der tilbyder denne kampagne i løbet af de første 30 dage, et opslag er aktivt, får deres første booking hurtigere.

  • Længerevarende ophold: Hvis du tilbyder rabat på uge- og månedlange ophold, kan det give en højere belægning, mindre udskiftning og mindre arbejde for dig. Reservationer på en uge eller længere udgjorde 46 % af de nætter, der blev booket på Airbnb i 2022.

Du kan angive de rabatter og kampagner, du tilbyder på dit opslag, fra din værtskalender.

*Baseret på opslag over hele verden (undtagen Kina, Belarus, Rusland og Ukraine), der havde en eller flere ledige nætter fra januar til december 2022 og ikke havde slået Smart prissætning til. Andre faktorer påvirker antallet af bookede nætter.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
1. dec. 2020
Var det en hjælp?