Sådan håndterer du en hævnomtale

Anmod om fjernelse af omtaler, der strider mod vores Omtalepolitik.
Af Airbnb den 16. nov. 2022
2 minutters læsning
Opdateret 24. feb. 2025

Værter skal kunne føle sig trygge ved at være vært for gæster uden at bekymre sig om, hvorvidt de får en hævnomtale. Du kan anmode om fjernelse af omtaler, som du mener strider mod vores Omtalepolitik, f.eks. en hævnomtale.

Anmodning om fjernelse af en hævnomtale

Hævnomtaler er fordomsfulde omtaler, som gæster kan finde på at skrive, efter du har indberettet en alvorlig overtrædelse af politikken, såsom:

  • Beskadigelse af din ejendom
  • Hvis en gæst bliver længere tid end sin reservation
  • Overtrædelse af dine faste ordensregler
  • Afholdelse af en uautoriseret fest eller begivenhed i din bolig

Hvis for eksempel en gæst ryger i dit hjem og dette er i strid med dine ordensregler. Du fortæller din gæst, at du har fundet cigaretskodder i stuen, og du indsender en anmodning om erstatning for grundig rengøring. Din gæst reagerer ved at nægte at betale og skriver en vred omtale. Du kan bestride denne omtale, hvorefter vi undersøger, om den kan fjernes.

Få mere at vide om, hvordan du anmoder om at få fjernet en omtale

Anmodning om fjernelse af en omtale er ingen garanti for, at den bliver fjernet. Du vil blive bedt om at forklare, hvordan omtalen ikke følger vores Omtalepolitik. Du kan give os alle oplysninger om og dokumentation for overtrædelsen af politikken, såsom billeder eller samtaletråde med gæsterne.

Det skal fremgå af din dokumentation, at der er sket en klar overtrædelse af politikken. Det skal også være tydeligt, at indberetningen af overtrædelsen af politikken til Airbnb og/eller gæsten sandsynligvis førte til hævnomtalen.

Det er en god ide at holde al kommunikation med gæster på fanen Beskeder, så Airbnb-support nemt kan gennemgå denne dokumentation.

Værter har fortalt os, at vores politik om hævnomtaler har gjort dem tryggere ved at være værter. Værten Leanne siger, at en hævnomtale af hendes opslag "straks blev vurderet og fjernet, da jeg indsendte anmodningen. Jeg følte virkelig, at Airbnb støttede mig".

Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
16. nov. 2022
Var det en hjælp?