Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Gæst

Derfor bliver din betaling afvist eller fungerer ikke

Betalinger kan blive afvist af en række forskellige grunde. Her er nogle af de mest almindelige fejl, du kan få vist, og hvad du kan gøre for at hjælpe med at løse dem.

Gennemfør godkendelsesanmodningen for at bekræfte dit kredit- eller debetkort

Hvis din bank kræver godkendelse, sender de en anmodning om godkendelse, som Airbnb viser, og som du skal gennemføre. Hvis der sker en fejl, eller du går ud af godkendelsesanmodningen, kan du få vist en af følgende fejl:

  • Det ser ud til, at din bank har afvist betalingen
  • Hvis sikkerhedstjekket ikke lykkes, vil din transaktion blive afvist

Sørg for, at dine kontaktoplysninger hos din kreditkortudbyder eller bank er opdaterede, og kontakt dem, hvis du har problemer med godkendelsesanmodningen. Få mere at vide om, hvordan du bekræfter dit debet- eller kreditkort med 3DS-godkendelse.

Tjek, at dit postnummer, din CVV og andre oplysninger er korrekte

Når faktureringsadressen, CVV, kortnummeret eller andre oplysninger, du har angivet, ikke stemmer overens med dem, der er knyttet til din betalingsmetode, kan det forhindre, at din betaling går igennem. I sådanne tilfælde kan du modtage en af følgende fejl:

  • Der opstod en fejl ved tilføjelse af din betalingsmetode
  • Postnummeret skal stemme overens med din banks oplysninger
  • En serverfejl forhindrede din anmodning i at blive gennemført
  • Transaktionen er ikke tilladt
  • Den angivne målvaluta er ikke tilladt i dette land

Det er vigtigt at dobbelttjekke de oplysninger, du har indtastet, og sørge for at tilføje oplysningerne, nøjagtigt som de står på dit kort- eller kontoudtog. Hvis du stadig har problemer, skal du kontakte din bank eller dit pengeinstitut eller prøve at bruge en anden betalingsmetode.

Prøv at gennemføre betalingen igen senere

Hvis du modtager en af følgende fejl, er det muligt, at vores systemer har registreret usædvanlig aktivitet på din konto:

  • Du har nået din adgangskvote på Airbnb
  • Det ser ud til, at denne betalingsmetode ikke kan tilføjes
  • Dette kreditkort kan ikke tilføjes lige nu

Du skal vente i op til 24 timer for at logge ind på din konto og prøve at gennemføre betalingen igen.

Brug en anden betalingsmetode

Hvis du får vist en af følgende fejl, skal du muligvis bruge en anden betalingsmetode:

  • Der gik noget galt
  • Dit kort kunne ikke bekræftes
  • Kan ikke gennemføre handlingen
  • Kan ikke autorisere betalingen på dit kreditkort
  • Ugyldigt beløb
  • Betalingsfejl: Beløbet er for højt
  • Udfør ikke

Kontakt først din bank eller dit pengeinstitut. Hvis du stadig har problemer, kan du prøve at booke din reservation ved hjælp af en anden betalingsmetode.

Skift den valuta, du betaler i

Der kan være begrænsninger på valutaen på betalingstidspunktet på grund af faktorer såsom landet, du bor i, eller betalingsmetoden, du bruger. I disse tilfælde modtager du følgende fejl: Kan ikke gennemføre betalingen i din valuta.

Du kan prøve at betale i den foreslåede valuta eller bruge enanden betalingsmetode.

Gennemgå din betalingsmetodes maksimale transaktionsbeløb

Det er muligt, at din betalingsmetode har et maksimalt transaktionsbeløb eller en daglig grænse, der er fastsat af din bank eller dit pengeinstitut. Hvis betalingsbeløbet overstiger denne grænse, går din betaling ikke igennem. I sådanne tilfælde modtager du en af følgende fejl:

  • Lad os prøve igen. Nogle gange virker det at ændre din valuta.
  • account_volume_limit

Det er bedst at kontakte din bank eller dit pengeinstitut for at finde ud af, om de har en løsning eller kan øge din daglige grænse. Du kan også prøve at bruge en anden betalingsmetode.

Brug browseren på computer eller mobil til at gennemføre betalingen

Når du bruger Alipay som din betalingsmetode i Airbnb-appen, kan du modtage følgende fejl: Bestillingen findes ikke – Alipay.

Hvis det sker, kan du prøve at gennemføre bookingen i browseren på computer eller en mobil enhed.

Hvis du modtager en anden fejl

Det er muligt at modtage en fejl, der ikke er angivet i denne artikel. Det er bedst først at kontakte din bank eller dit pengeinstitut for at finde ud af, hvad årsagen er til, at din betaling ikke virker.

Hvis du stadig har problemer, kan du prøve at bruge en anden betalingsmetode eller kontakte os for at få hjælp med at løse problemet.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig