Brug omtaler til at forbedre din værtsrutine

Anmeldelser hjælper dig med at finde ud af, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer.
Af Airbnb den 4. maj 2021
3 minutters læsning
Opdateret 8. mar. 2023

Gode anmeldelser viser dig, hvad gæsterne elsker ved din bolig. Og selv om det aldrig er rart at få en negativ anmeldelse, kan den hjælpe dig med at blive en bedre vært. Fra den allerførste anmeldelse, du modtager, kan du bruge feedback til at forbedre din måde at være vært på.

Derfor betyder omtaler noget

"Feedback er meget vigtigt," siger Juliette, der er medlem af Værtsrådet i Nairobi i Kenya. "Dette er en praktisk virksomhed, og indimellem bliver man overrasket. Derfor er det vigtigt faktisk at tjekke dit opslag, når du har tid til det – fordi anmeldelserne fortæller dig noget."

Anmeldelser opbygger tillid i netværket og hjælper med at fremme din virksomhed. Sådan lærer du af dine anmeldelser:

  • Læs alle anmeldelser samt privat feedback fra gæster.

  • Brug positive anmeldelser til at forbedre dit opslag. Hvis en gæst for eksempel roser dit veludrustede køkken, kan du fremhæve det med et billede. Du kan endda citere anmeldelsen i billedteksten.

  • Brug negative anmeldelser, privat feedback eller beskeder som inspiration til at opgradere dine faciliteter eller opdatere din opslagsbeskrivelse. Du kan også svare offentligt for at vise, at du er lydhør for feedback.

Brug anmeldelser til at levere mere, end du lover

Vellykkede værter undgår at pynte på opslagsoplysninger og gør en ekstra indsats for at tilbyde god gæstfrihed. "Jeg forsøger altid at levere mere, end jeg lover, så gæsterne ser bort fra mindre problemer," siger Max, der er Superhost i Bongaree i Australien.

Et eksempel på at bruge feedback på denne måde:

  • Hvis en gæst nævner noget gadestøj i en anmeldelse, så opdater din opslagsbeskrivelse med en bemærkning om, at der kan være gadestøj (for at love mindre).
  • Når gæster tjekker ind, kan du tilbyde ørepropper eller en maskine, der frembringer hvid støj (for at levere mere).

Hvis du er på forkant med potentielle problemer, kan du bedre tiltrække gæster, der passer godt til din bolig – og dermed undgå en negative anmeldelser.

Bed om konstruktiv feedback fra gæster

"Gæster har skrevet til os for at fortælle, at de har haft en fantastisk oplevelse og samtidig givet os nogle tips til, hvordan vi kan gøre opholdet bedre eller mere behageligt," siger Keshav, der er medlem af Værtsrådet i New Delhi i Indien. "Vi er virkelig opmærksomme på at bruge den feedback. Jeg lærer mest ved at tale med virkelige gæster."

Sørg for at holde kontakt med gæster efter deres indtjekning, så de ved, at du står til rådighed, hvis de har spørgsmål eller problemer. Et par tips:

  • Brug planlagte beskeder til at kommunikere med gæsterne på vigtige tidspunkter såsom ved booking, indtjekning og udtjekning.

  • Efter den første overnatning kan du spørge gæsterne om, hvad de synes om deres ophold indtil videre, og om der er noget, du kan hjælpe med. Ved længere ophold kan du kontakte dem ca. en gang om ugen.

  • Hvis gæsterne nævner et problem, så gør noget ved det med det samme. De fleste gæster har forståelse for, at problemer kan opstå, når bare du arbejder på at løse dem hurtigt.

Brug anmeldelser til at blive en bedre vært

"Jeg tager mig altid tid til at svare på hver eneste anmeldelse, uanset om den er god eller dårlig," siger Omar, der er Superhost i Mexico City. "Dine kommende potentielle gæster læser dem."

Omar tilføjer, at en gæsts feedback om vandtemperaturen fik ham til at løse problemet. Gæsten kom tilbage otte måneder senere for at bo der igen. "Konstruktive anmeldelser bør altid tages i betragtning," siger han.

Hvis du læser anmeldelser omhyggeligt, kan du forbedre dig som vært. "Negativ omtale kan forekomme, men det er ikke en katastrofe," siger Alessandro, der er vært i Lombardiet i Italien. "Analyser årsagen til den negative anmeldelse, og foretag ændringer, hvis det er nødvendigt."

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
4. maj 2021
Var det en hjælp?