Brug Airbnb's medværtsværktøjer
Et centralt element i at være en succesrig erfaren medvært er at beslutte, hvordan du og en vært skal fordele arbejdet med at administrere et opslag.
Skal både du og værten sende beskeder til gæsterne, eller vil en af jer tage styringen? Vil du administrere hele opslaget og kun kontakte værten i forbindelse med specifikke problemer som f.eks. anmodninger om erstatning? Uanset hvad du beslutter dig for, har Airbnb værktøjer, der gør det nemmere at være medvært.
Konfiguration af medværttilladelser
Når en vært inviterer dig til at være medvært for sit opslag, vil vedkommende blive bedt om at vælge, hvad du kan få adgang til. Mulighederne omfatter:
- Fuld adgang
- Adgang til kalender og indbakke
- Kun kalenderadgang
Med fuld adgang kan du:
- Oprette et nyt opslag
- Sende beskeder til gæster og modtage notifikationer
- Opdatere kalenderen
- Se transaktionshistorikken
- Administrere et opslag – herunder priser og andre oplysninger
- Administrere reservationer – herunder acceptere og afvise rejseanmodninger, annulleringer og anmodninger i Løsningscenteret
- Sende en anmodning om erstatning
- Tilføje eller fjerne andre medværter, redigere tilladelser, og udpege dig selv eller en anden medvært som opslagets primære vært
Bemærk, at selv med fuld adgang kan du ikke:
opsætte eller redigere andre medværters udbetalinger
administrere anmodninger om erstatning, efter de er indsendt
Se eller ændre en opslagsejers eller en anden medværts udbetalingsmetode eller skatteoplysninger
Effektiv kommunikation
Det er en god ide at lave en plan med værter, så du ved, hvem der vil være ansvarlig for at svare gæster og tage sig af anden kommunikation. Værter vil måske gerne have, at du tager dig af det hele, eller måske foretrækker de at dele arbejdet mellem jer.
Kommunikationselementer, der skal tages i betragtning, omfatter:
Daglige beskeder, besvare spørgsmål og løse eventuelle problemer, der måtte opstå
Svare på bookinganmodninger, hvis et opslag ikke har Øjeblikkelig booking
Indsende anmodninger om erstatning (selvom det kun er opslagsejere, der kan administrere disse, når de er indsendt)
Kontakte Netværkssupport, hvis der er brug for at få hjælp
Administrere andre medværter
Sabrina, der er en erfaren medvært i Denver i Colorado, finder det nyttigt at holde kommunikationen til gæster på én person", så den altid er konsekvent med hensyn til politikker som rabat, refusioner og gæsteproblemer", siger hun.
Der kan opstå problemer, hvis der ikke er en klar plan. "Når der er to personer, der deler denne type arbejde, kan det skabe forvirring", siger Dominic, der er en erfaren medvært i Cornwall i England. "Det er præcis i den slags tilfælde, ting kan gå tabt, rengøringsassistenter ikke er klar og alt det der."
Forstå, hvordan udbetalinger fungerer
Værter kan bruge valgfrie værktøjer til medværtsudbetaling til at dele en procentdel eller et fast beløb per booking med dig på Airbnb. De kan vælge en af fire udbetalingsmuligheder:
Deling af rengøringsgebyret
Deling af rengøringsgebyret plus en procentdel af bookingbeløbet
Deling af en procentdel af hver udbetaling
Deling af et fast beløb for hver udbetaling
Det er kun opslagsejere, der kan opsætte udbetalinger. Der kan være begrænsninger baseret på, hvor en vært og en medvært befinder sig.
Når en vært opretter en medværtsudbetaling, har du 14 dage til at bekræfte eller afvise den. Generelt diskuterer og aftaler du dit udbetalingsbeløb og din udbetalingsmetode med en vært, inden de sender deres anmodning, men hvis du afviser en udbetalingsopsætning, skal en vært sende et nyt forslag.
Når du har bekræftet en udbetaling, begynder du at modtage betaling for bookinger ca. 24 timer efter indtjekning. Hvis en opslagsejer foretager en opdatering af en eksisterende udbetaling, gælder den kun for bookinger, der begynder, efter du har bekræftet opdateringen.
Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.