Disse ejendomsadministratorer brugte Airbnb-værktøjer til at øge belægningen.

Et par i Paris viste deres opslag frem ved hjælp af kvalitetsbilleder og guidebøger.
Af Airbnb den 20. sep. 2019
2 minutters læsning
Opdateret 17. okt. 2023

Da ægteparret Angie og Chris for første gang begyndte at renovere og udleje kunstnerlofter i Paris til rejsende for ti år siden, havde de svært ved at tiltrække gæster. Trods opslag på tre online rejseplatforme og på deres egen hjemmeside kom de sjældent op på 50 procents belægning.

Men i 2014, da de begyndte at opslå deres syv lofter i Paris på Airbnb, ændrede det sig. Platformens globale rækkevidde hjalp med at tiltrække en konstant strøm af unge, tech-kyndige gæster.

"Airbnb åbnede markedet for gæstfrihed for nye kunder og rejsende," siger Chris. "Det gjorde branchen til et forbillede inden for innovation, teknologi og kundeoplevelser."

For værter som Angie og Chris har Airbnb's platform givet dem en fantastisk mulighed for at vise billeder af deres mini-lofter, som er renoverede gamle bagerier, mode- og kunstneratelierer.

Et iøjenfaldende udstillingsgalleri gør, at de kan fremvise deres æstetik – grafiske art deco-plakater, moderne stole fra 1950'erne og røde, ternede sengetæpper. Airbnb er også en platform, hvor de kan dele lokale tips med gæster gennem tilpassede guidebøger om, hvor lokale parisere shopper, spiser og drikker.

"Vi er værter, fordi vi elsker at rejse," siger Chris. "Vi elsker at rejse som lokale, ikke som turister. Så vi besluttede os for at blive værter og hjælpe vores gæster med at leve som lokale, når de rejser".

Inden de tilmeldte sig Airbnb, kæmpede Chris og Angie med at administrere deres bookingkalendere på tværs af flere platforme og deres egen software til reservationer. "Det var forfærdeligt," siger Chris.

Airbnb har gjort det muligt for dem at synkronisere alle deres kalendere, så flere gæster ikke booker de samme datoer. Der er også artikler i Ressourcecenteret og Hjælpecenteret, der guider dem i at optimere deres virksomhed på Airbnb. Efter at have læst et tip om at sænke deres minimumskrav til opholdenes varighed begyndte Angie og Chris hurtigt at tiltrække flere gæster.

Parret har også draget fordel af platformens automatiske prissætningsværktøjer, som angiver optimerede priser et helt år i forvejen baseret på faktorer som sæsonudsving, ugedage og særlige begivenheder. "Airbnb har givet alle, der driver en mindre virksomhed, værktøjer på hotelejer-niveau," siger Chris.

Takket være deres succes i Paris, udvider Angie og Chris nu til Portugal. Airbnb's medværtsværktøjer giver dem mulighed for at ansætte en, der hjælper dem med at administrere deres ejendom på afstand. "Jeg tror, medværts-konceptet har ændret den måde, folk driver deres virksomhed på," siger Chris. "Airbnb fokuserer altid på innovation og forudseenhed."

Er du interesseret i professionelt værtskab på Airbnb?
Få mere at vide

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden udgivelsen.

Airbnb
20. sep. 2019
Var det en hjælp?