Skab et 5-stjernet ophold

Giv en mindeværdig rejse med disse gode tips.
Af Airbnb den 8. maj 2024
3 minutters læsning
Opdateret 8. maj 2024

Gennemtænkt forberedelse er grundlaget for et femstjernet ophold. Brug denne vejledning i fem trin til at komme i gang.

1. trin: Afstem forventninger

Gør dit opslag tiltalende, samtidig med at du er ærlig om, hvad du tilbyder.

  • Vær tydelig med hensyn til, hvad gæster vil finde. Gå i detaljer om dit nabolag og dine faciliteter for at hjælpe gæster med at beslutte sig for, om dit sted er et godt match.

  • Opdater dit opslag, efterhånden som det ændres. Dette omfatter tilføjelse af nye faciliteter og opdatering af dine billeder. Nogle værter opdaterer endda deres billeder, så de passer til årstiden.

"Medtag beskrivelser af din boligs små særheder på en måde, det er ærlig og tydelig," siger Nikki, der er Superhost i San Francisco. "Det er i virkeligheden en øvelse i empati. Du skal tilbyde tilstrækkelig gennemsigtighed for at hjælpe dine gæster med at vælge den ejendom, de ønsker".

Trin 2: Gør indtjekning og udtjekning til en leg

Gæster forventer en problemfri ankomst og afrejse.

  • Skriv tydelige indtjekningsinstruktioner. Forklar processen trin for trin, og medtag eventuelle oplysninger, der kan være nyttige, såsom fotos eller et kort med pile.

  • Minimer udtjekningsopgaver. Dine instruktioner bør kun kræve en lille eller slet ingen indsats at følge. Fortæl gæster, hvordan de kan låse døren på vej ud.

"Vi gør vores udtjekningsproces så enkel som muligt," siger Keshav, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i New Delhi. "Rengøringsassistenten kommer og tager sig af alt, så gæsterne ikke skal bekymre sig om noget."

Trin 3: Skab en varm velkomst

Overvej, hvordan gæster vil have det, når de kommer ind i dit logi, og hvad de vil huske, når de forlader det.

  • Design et hyggeligt sted. Medtag bekvemmeligheder som puder og tæpper. Anvis områder, hvor gæster kan lægge deres ting.

  • Fremvis dit lokalsamfund. Overvej at pynte med lokal kunst eller efterlade en lokal snack. Fortæl om dine yndlingssteder i en guidebog.

  • Stil dig til rådighed. Fortæl gæster, at de kan kontakte dig når som helst. Indstil dine påmindelser til at gøre dig opmærksom på, når gæster sender beskeder.

"Det vigtigste er, at gæsterne føler sig hjemme," siger Catherine, der er Superhost i Columbus i Ohio. "Brug tid på at fjerne alt, der kan få gæsterne til at føle, at de er i en andens hus."

Trin 4: Forbered dig på det uventede

Tænk over, hvordan du håndterer en række problemer, der kan opstå under en gæsts ophold.

  • Udstyr din bolig med en brandslukker, førstehjælpskasse og lommelygte. Del telefonnumre til nødsituationer, hvis gæster har brug for hjælp.

  • Forstå, hvordan du er beskyttet. AirCover til værter giver beskyttelse fra top til tå, som altid er inkluderet og gratis.

  • Lav et supportteam. Opbyg relationer til nogen, der kan hjælpe med vedligeholdelse. Tilføj en medvært for at sikre, at der altid er nogen til at svare gæster.

Trin 5: Giv og få omtaler

Bedømmelser og omtaler kan hjælpe dig med at forbedre det, du tilbyder, og opbygge tillid blandt gæster.

  • Skriv en omtale af dine gæster. Det er en mulighed for at udtrykke taknemmelighed, dele feedback og minde gæster om at skrive en omtale af dig. Værter og gæster har 14 dage efter udtjekning til at skrive en omtale af hinanden.
  • Vær opmærksom på stjernebedømmelser. Gæster kan bedømme opholdet i sin helhed og give dig stjerner for renhed, nøjagtighed, indtjekning, kommunikation, beliggenhed og værdi.
  • Svar på omtaler. Brug dette som en mulighed for at vise, at du er åben for at forbedre dig. Hvis du svarer på en gæsts offentlige omtale, vises dit svar lige under den.

"Det er vigtigt at tage omtaler til sig," siger Sadie, der er Superhost i Santa Fe i New Mexico. "Gæster er virkelig din vej til at få fem stjerner".

Hvis du endnu ikke har modtaget din første booking, kan du få personlig vejledning af en Superhost. De er de bedst bedømte og mest erfarne værter på Airbnb.

Oplysningerne i denne artikel kan være ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
8. maj 2024
Var det en hjælp?