Dette indhold er ikke tilgængeligt på det valgte sprog, så vi har gjort det tilgængeligt på det nærmeste tilgængelige sprog i øjeblikket.

Få flere 5-stjernede omtaler

Indretningsarkitekter og Superhosts fortæller, hvordan de skaber mindeværdige ophold.
Af Airbnb den 26. maj 2021
10 minutters læsning
Opdateret 26. maj 2021

Højdepunkter

  • Fortæl gæsterne, hvad de kan forvente, inden de booker

  • Kommuniker hurtigt og tydeligt med gæsterne

  • Sørg for, at din bolig er ren, komfortabel og ryddelig

  • Tilføj lokale detaljer, når du kan, fra kunst til badeprodukter

  • Giv gæster den oplevelse, du gerne ville have, hvis du boede i boligen

  • Få mere at vide i vores komplette vejledning til, hvordan du tager dit værtskab til det næste niveau

Superhosterne, iværksætterne og indretningsarkitekterne Catherine og Bryan Williamson fra Beginning in the Middle har skabt en virksomhed ud af at udforme femstjernede ophold. Efter at have været vært for mere end 2.000 gæster deler de her deres historie og deres eksperttips til, hvordan du gør din bolig mindeværdig.

Airbnb's Superhosts Catherine og Bryan deler deres opskrift på, hvordan de skaber en femstjernet oplevelse.

Catherine: "For os var det et lykkeligt tilfælde at starte vores Airbnb-virksomhed og designfirma. I 2013 flyttede vi fra New York City til Colombus, Ohio – det var der, Bryan oprindeligt voksede op. Vi havde et ønske om at få mere plads, og vi søgte efter et sted, hvor vi kunne slå os ned og skabe vores eget."

Bryan: "Vi købte et hus med tre soveværelser – og fandt ud af, at vi havde noget restgæld at betale. Men vi brød os ikke om tanken om at have nogen boende på fuld tid."

Catherine: "En af mine venner kendte en, der udlejede deres ekstra soveværelse på Airbnb, og foreslog, at vi prøvede det. På det tidspunkt vidste vi ikke rigtig, hvad Airbnb var. Bryan og jeg tænkte: 'Okay, hvis vi bare kunne få booket ti nætter i år, ville det være rigtig godt...""

Bryan: "Vi slog det op, og der var en enorm efterspørgsel. Kort tid efter slog vi hele huset op. Vi udforskede og boede på forskellige moteller over hele Columbus, indtil vi fandt det, der var mindst dårligt. Det gik så vidt, at vi boede der i flere uger ad gangen. Vi kendte alle, der arbejdede på hotellet. Men det holdt selvfølgelig ikke i længden."

At være vært er en form for kunstnerisk og kreativt udtryk for os.
Bryan,
Columbus, Ohio

Catherine: "Vi betalte vores gæld og købte til sidst et hus mere. Og et par år senere har vi solgt et par boliger og beholdt vores favoritter på Airbnb. Vi sagde vores job op, oprettede vores indretningsstudie (Mix Design Collective), vores ferieudlejningsmærke (The Village Host), og startede vores blog (Beginning in the Middle)."

Bryan: "Vi er virkelig interesseret i at skabe en særlig oplevelse for alle vores gæster. Og den passion for gæstfrihed har gjort det muligt for os at skabe et liv, vi virkelig elsker. Som vært oplever du, uanset om du har de flotteste huse, at dine omtaler og belægningsprocenter stiger meget, hvis du kan levere et exceptionelt ophold."

1. Afstem forventninger

Catherine: "Et godt tip til at få en femstjernet omtale er at vise gæsterne, hvad de kan forvente, inden de trykker på Book-knappen. Vores huse er gamle, og vi har gjort meget for at få dem til at føles hyggelige, komfortable og smukke. Men de er ikke perfekte, så vi prøver at give så mange oplysninger på forhånd som muligt. For eksempel har vi knirkende gulve og døre."

Bryan: "Vores badeværelser er ikke de største. En af vores boliger har en væg tilfælles med en nabo. Det siger vi, så folk ved, at de skal tage hensyn og ikke larme for meget. Fester er IKKE okay."

Catherine: "Vi har et gammelt badekar på fødder, der er lidt højere end et almindeligt badekar. Det nævner vi, hvis der er gæster med tilgængelighedsbehov. For nogle er disse detaljer måske til gene. Andre er måske ligeglade, men vi prøver at henvende os til de personer, som vi ved, vil nyde nabolaget og huset."

2. Vær hurtig til at svare

Bryan: "At kommunikere med gæster hurtigt og tydeligt er en vigtig del af den femstjernede oplevelse. Det er med til at vise dine gæster, at du hele tiden er opmærksom."

Catherine: "Folk bor kun hos dig i kort tid – og normalt er det på grund af noget vigtigt – så du vil ikke have, at nogen skal vente halvdelen af deres ophold på at få et svar fra dig eller få noget ordnet. Jeg er i høj grad en person, der svarer inden for fem minutter, men hvis du ikke tror, du kan svare folk inden for en rimelig tid, kan du overveje at tage en medvært med om bord, som kan hjælpe med at sende dine e-mails og beskeder. Vi gør alt, hvad vi kan, for at vise dem, at vi er her og gerne vil hjælpe. Og nogle gange betyder det at smide det, du har i hænderne, for at levere den femstjernede oplevelse."

Få mere at vide om at arbejde med en medvært

3. Gør det til deres

Catherine: "Når det handler om indretning og plads, er det vigtigste, at gæsterne føler, at stedet er deres, mens de er der. Brug tid og kræfter på at indrette med møbler, der føles unikke og har fine detaljer.

Bryan: "Og det betyder ikke, at du behøver at lave hele køkkenet om med marmor eller få det bedste af alting. Det vigtigste er, at det er rent, komfortabelt og ryddeligt."

Catherine: "Det skal føles, som om der er gjort klar specielt til dem. Brug tid på at fjerne personlige billeder, familieminder, nipsting, skrammel og alt, der kan få gæsterne til at føle, at de er i en andens hus."

Bryan: "Et vigtigt element, der er værd at investere i, er en god seng. Det behøver ikke være en dyr madras, men vi lægger en topmadras på og to slags hovedpuder: en med dun og en uden."

Catherine: "Sengetøjet er som regel med mindst 300 tråde, hvilket mange hoteller bruger. Det skal føles godt mod huden, ikke som sandpapir – når alt kommer til alt booker folk din bolig for at overnatte der. Og som vi ved – især som forældre – er en god nats søvn en luksus."

4. Tilføj et lokalt pift

Catherine: "Når folk kommer og bor hos dig, skal du huske på, at du ikke kun deler din bolig, du deler også en oplevelse i din by. Vi prøver at gøre det mere personligt, når vi kan. Små virksomheder er en stor del af vores DNA i Columbus, og derfor har vi det sjovt med at involvere alle."

Bryan: "Nogle gange giver vi gæsterne en lille prøve på de lokale ting, vi elsker: lokale gavekort fra caféen for at opfordre dem til at udforske nabolaget. Vi udstyrer boligen med shampoo, balsam og ansigtsvask fra et lokalt firma, der hedder Cliff Original. Vi har naturlig håndsæbe fra et mærke, der hedder Glenn Avenue. Vi har en række bøger fra The Columbus Book Project, som er lavet af en lokal iværksætter, der fremhæver lokale kunstnere. Columbus er en undervurderet by, men det er et fantastisk sted at bo, vokse op og besøge – den har så meget at byde på."

Catherine: "Vi elsker at vise folk Columbus, som vi kender byen – og vi elsker, når vi kan skabe en oplevelse, der får folk til at sige: 'Jeg ville elske at flytte til Columbus.'"

Bryan: "En anden idé, vi udforsker for at bruge lokalsamfundet i Columbus, er at bruge vores hjem som kunstgalleri eller middagsklub til at fremvise lokale kunstnere, hvis arbejde måske ellers ikke bliver set. Vi vil gerne vise et par værker frem i hvert hus og udskifte dem med et par måneders mellemrum. Vær kreativ, og find ud af, hvordan din bolig kan afspejle lokalkoloritten."

5. Udfør brandøvelser

Bryan: "Selvom man har de bedste intentioner og gør alt for at skabe en femstjernet oplevelse, skal man være klar over, at nødsituationer opstår, og man skal løse dem – uanset om det er et ødelagt klimaanlæg eller skuffede gæster. Noget af det værste, vi har oplevet, var et stort rørbrud. Det oversvømmede huset under en gæsts ophold. De ringede hele tiden til os..."

Catherine: "... Men min telefon var død."

Bryan:"… Og det var endda på deres bryllupsnat."

Catherine: "Det var virkelig slemt. Det lærte vi meget af. Når de ting sker, skal man undskylde og bruge sin bedste dømmekraft til at afgøre, om de skal kompenseres, eller om en gave som småkager, en flaske vin eller et gavekort til en middag ville hjælpe. Hvis det virkelig var forfærdeligt for gæsterne, refunderer vi dem, men det sker normalt ikke."

Bryan: "Vi forsøger at bruge den gyldne regel om at give vores gæster den oplevelse, vi gerne ville have, hvis vi selv boede i vores bolig. At være vært er en form for kunstnerisk og kreativt udtryk for os. Vi lægger vores sjæl i disse boliger, og så sender vi det ud i verden, så folk kan interagere med dem. Det betyder så meget for os at mærke vores gæsters påskønnelse."

Catherine: "At få en femstjernet omtale bekræfter bare, at vi gør det rigtige. Når vi renoverer, håber vi, at nogen vil sætte pris på det ekstra arbejde, vi lægger i det. Og jeg tror, at hvis man udelukkende fokuserer på tallene i en boliginvestering, så er det nemt at udelade nogle af disse ekstra detaljer."

Bryan: "Det er ikke nemt at være vært. Det kræver en masse arbejde."

Catherine: "Men det har også været så givende og livsforandrende for os. Det har givet os mulighed for at forfølge vores passion for indretning og opdage vores kærlighed til gæstfrihed. Det har givet os mulighed for at starte vores forretning og vokse konstant. Havde det ikke været for Airbnb, ville vi nok have haft meget sværere ved at navigere som ejere af en lille virksomhed og komme i gang. Det har hjulpet os med at finde vores niche. Vi elsker at renovere boliger, som andre mennesker kan få glæde af."

Bryan: "Vi har kunnet bruge vores iværksætterånd og vores kreativitet. Det er fantastisk at kunne lave noget, man brænder for og at kunne gøre tingene selv."

Catherine: "Vi håber, at disse tips kan hjælpe dig til at få endnu flere femstjernede omtaler."

God fornøjelse med at være vært.
Catherine, Bryan og Bianca

Højdepunkter

  • Fortæl gæsterne, hvad de kan forvente, inden de booker

  • Kommuniker hurtigt og tydeligt med gæsterne

  • Sørg for, at din bolig er ren, komfortabel og ryddelig

  • Tilføj lokale detaljer, når du kan, fra kunst til badeprodukter

  • Giv gæster den oplevelse, du gerne ville have, hvis du boede i boligen

  • Få mere at vide i vores komplette vejledning til, hvordan du tager dit værtskab til det næste niveau
Airbnb
26. maj 2021
Var det en hjælp?