Kommuniker effektivt

Send oplysninger til gæsterne på rette tidspunkt.
Af Airbnb den 22. feb. 2024
3 minutters læsning
Opdateret 22. feb. 2024

Hvis du kommunikerer tydeligt og hurtigt med gæsterne, kan det være med til at give et godt ophold og føre til positive omtaler. Brug disse tips til at styre din tilgang.

Begynd med det basale

Den måde, du kommunikerer med gæster på, er med til at slå tonen an for deres ophold. Gør dit bedste for at:

  • Være tilgængelig. Slå påmindelser til for at modtage og svare på gæsters beskeder hurtigt. Annette, der er vært i San Francisco, siger, at selv ved de mindste problemer beder hun gæsterne om at "kontakte os med det samme, så tager vi os af det".

  • Være tydelig. Beskriv præcist, hvad gæsterne bør forvente. "Det, du fortæller dine gæster, de får, og det, de faktisk får, når de ankommer, skal stemme overens," siger Daniel, der er vært i San Francisco.

  • Være åben. Spørg gæster, hvordan du kan hjælpe dem med at føle sig godt tilpas og velkomne. "Der kommer til at være ting, som vi som værter ikke forventer," siger Sadie, der er Superhost i Santa Fe i New Mexico.

  • Være omsorgsfuld. Din reaktion på et problem, kan efterlade et varigt indtryk. "Du kan gøre en vanskelig situation til en booking mere, hvis du håndterer den korrekt, ved at vise empati og arbejde hurtigt for at løse den," fortæller Felicity, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i New South Wales i Australien.

Beskeder på vigtige tidspunkter

Forudse, hvad gæster har brug for at vide for at give en problemfri oplevelse og minimere antallet af spørgsmål – især på følgende tidspunkter:

  • Bookingforespørgsel eller -anmodning. Svar inden for 24 timer, når gæster kontakter dig. 

  • Bookingbekræftelse. Send en besked for at sige tak for bookingen for at få kontakt, og fortæl gæsterne, at du står til rådighed for at besvare alle spørgsmål.

  • Ankomst. Påmind gæsterne en dag eller to før ankomst, om hvor de kan finde dine indtjekningsinstruktioner i appen, og del vigtige bemærkninger om at komme ind. Spørg, hvordan det går inden for en dag efter indtjekning.

  • Afrejse. Send en besked kort efter udtjekning, hvor du takker gæsterne og beder dem om at skrive en omtale. Gennemgå omtalen så hurtigt som muligt.

Automatisering af dine beskeder

En hurtig svarrate hjælper dit opslag med at blive vist højere oppe i gæsternes søgninger på Airbnb. Brug disse funktioner til at forudse og svare på almindelige spørgsmål:

  • Hurtige svar. I din indbakke kan du vælge fra en liste med skabeloner eller skrive og gemme dine egne. Du bliver vejledt i at tilpasse disse med shortcodes, der udfylder gæste-, reservations- og opslagsoplysninger.
  • Planlagte beskeder. Gæster modtager dem automatisk på bestemte tidspunkter med nyttige oplysninger om deres ophold. Du kan også tilpasse disse med shortcodes.

Oplysningerne i denne artikel kan være ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
22. feb. 2024
Var det en hjælp?