Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Vært

Ændring af en reservation som vært

Der kan komme noget i vejen, og nogle gange kan du bare ikke være vært som planlagt. Tidligere reservationer kan ikke ændres, men for at redigere en bekræftet eller aktiv reservation skal du sende din gæst en anmodning om ændring af rejsen med forslag til nye datoer, ny pris eller nyt antal gæster. Du kan endda foreslå, at vedkommende bor i en anden bolig, hvis du har mere end et opslag.

Hvis din gæst allerede har sendt dig en anmodning om ændring af rejsen, kan du finde ud af, hvordan du svarer på din gæsts anmodning om ændring af rejsen, og/eller hvordan du afviser en anmodning om ændring af rejsen.

Send en anmodning om rejseændring til din gæst

  1. Klik på Menu > Reservationer
  2. Klik på Kommende og vælg den reservation, du vil ændre
  3. Klik på Oplysninger og derefter på Ændr reservation
  4. Ændr opslag, datoer, antal gæster eller pris
  5. Gennemse ændringerne, og klik derefter på Send anmodning

Hvis din gæst afviser anmodningen om ændring af rejsen eller ikke svarer

Hvis gæsten afviser eller ikke svarer, forbliver reservationen uændret.

Hvis du har indsendt en anmodning om ændring af rejse, og din gæst ikke har svaret på den, kan du prøve at sende vedkommende en besked med en påmindelse om at gennemgå din anmodning.

Bemærk: Din gæst kan vælge at afvise anmodningen om ændring af rejsen. Hvis vedkommende afviser, og du ikke kan imødekomme det nuværende ophold, skal du annullere reservationen.

Hvis din gæst accepterer anmodningen om ændring af rejse

Hvis vedkommende accepterer, opdateres den med dine nye oplysninger. Hvis prisen ændres, bliver vedkommende enten opkrævet betaling eller modtager en refusion.

I de fleste tilfælde debiteres gæstens oprindelige betalingsmetode automatisk. Ved nogle betalingsmetoder bliver gæsten bedt om at indsende betaling inden for 48 timer. Hvis vedkommendes betaling ikke gennemføres, bliver ændringen automatisk afvist, og reservationen vender tilbage til sin oprindelige tilstand.

Sådan fungerer prissætning for anmodninger om ændring af rejse

Hvis du ændrer reservationsdatoerne, kan prisen på den oprindelige reservation blive ændret. Eventuelle ændringer i antallet af gæster kan betyde en stigning eller et fald i prisen for den oprindelige reservation, afhængigt af gebyrindstillingerne for ekstra gæster på tidspunktet for bookingen.

Det oprindelige samlede beløb og det nye samlede beløb vil blive vist til gæster, før de accepterer din anmodning om ændring af rejsen. Hvis prisen for deres rejse ændres, og de accepterer ændringen, bliver de opkrævet betaling eller får en refusion, hvis det er nødvendigt.

Sådan kan ændringen af en rejses længde påvirke annulleringspolitikken

Hvis en reservation ændres fra et månedligt ophold til 27 nætter eller mindre (kortere ophold), gælder den standardannulleringspolitik, du har valgt for dit opslag, for fremtidige ændringer eller annulleringer af den opdaterede reservation.

Hvis en reservations længde ændres fra et ophold på 27 nætter eller mindre til et månedligt ophold på 28 nætter eller mere, gælder annulleringspolitikken for længerevarende reservationer, som du har valgt for dit opslag, for fremtidige ændringer eller annulleringer af den opdaterede reservation.

Hvis et månedligt ophold ændres, men det forbliver 28 nætter eller mere, gælder din annulleringspolitik for længerevarende ophold stadig for reservationen, uanset eventuelle datoændringer, der skyldes en anmodning om ændring af en rejse.

Hvis et ophold på 27 nætter eller mindre ændres, men det stadig er et kortere ophold, gælder din standardannulleringspolitik stadig for fremtidige ændringer eller annulleringer af den opdaterede reservation.

Hvis du tilbyder din gæst et andet opslag

Hvis du ikke kan være vært for din gæst i den bolig, vedkommende har booket, men kan indkvartere dem i en anden bolig, skal du spørge, om det er okay, før du sender en anmodning om ændring af rejsen:

  • Send en besked til din gæst om ændringen, og inkluder et link til det foreslåede opslag – og sørg for at nævne prisforskellen, hvis der er en
  • Hvis gæsten accepterer, skal du sende vedkommende en anmodning om ændring af rejsen
  • Hvis gæsten ikke accepterer og ikke længere ønsker at beholde reservationen, skal du annullere den, så vedkommende kan booke igen et andet sted

Hvis reservationen er et kortere ophold (27 nætter eller mindre), forbliver annulleringspolitikken for gæstens reservation af det nye opslag den samme som den annulleringspolitik, der gjaldt for gæstens oprindelige reservation. Dette gælder, selvom du har valgt andre annulleringspolitikker for opslagene.

Du kan kun ændre din gæsts valgte opslag ved hjælp af en anmodning om ændring af rejsen, hvis det nye opslag er på din værtskonto. Hvis det nye opslag er på en medværtskonto, skal du annullere den oprindelige reservation og få gæsten til at foretage en ny reservation.

Sådan påvirkes ugentlige eller månedlige rabatter af en anmodning om ændring af rejse

Ændring af en reservations længde kan få indflydelse på, om din gæst stadig har ret til en rabat for et ophold på en uge eller måned.

Sådan påvirkes forhåndsgodkendelser af en anmodning om ændring af rejse

Hvis din gæst har booket med en forhåndsgodkendelse, som du har sendt, betyder eventuelle ændringer af reservationen, at prisen vil blive genberegnet, som var det en ny booking.

Du kan stadig tilbyde din gæst den samme pris som vedkommendes oprindelige forhåndsgodkendelse. Du kan ændre prisen sammen med reservationsdatoerne i den samme anmodning om ændring af rejsen. Du skal bare sørge for at fortælle alt dette til gæsten.

Sådan påvirkes skatteberegninger af en anmodning om ændring af rejse

Når en anmodning om ændring af en rejse accepteres, genberegnes skatterne for en reservation altid for at anvende de seneste og mest nøjagtige skattekrav for boligens beliggenhed.

Hvis gæstens reservation allerede er slut

Du kan ikke foretage ændringer, hvis gæstens allerede har tjekket ud. Hvis du har brug for at håndtere pengerelaterede anmodninger, kan du sende penge til dine gæster eller anmode om betaling fra dem i Løsningscenteret.

Kun én anmodning om rejseændring for en reservation ad gangen

Husk, at du kun kan sende én ændringsanmodning om en reservation ad gangen. Når der er foretaget ændringer, skal eventuelle senere ændringer gennemgå processen igen som en ny anmodning.

Hvis du har brug for at redigere din anmodning om ændring af en rejse

Har du lavet en fejl? Du kan ikke ændre en anmodning om ændring af en rejse, når du har sendt den, men du kan annullere den og sende en ny.

Månedlange ophold

Hvis en reservation er på 28 nætter eller mere, gælder annulleringspolitikken for længerevarende ophold. Når en anmodning om ændring af en rejse indsendes for et månedlangt ophold, kan ændringen ske automatisk uden godkendelse, hvis:

  • det er før rejsen, og reservationen stadig er på 28 dage eller mere
  • opholdet er begyndt, men der er 30 nætter eller mere til udtjekningsdatoen

Hvis et månedlangt ophold forkortes til en længde på 27 nætter eller mindre (kortere ophold), er gæsten ansvarlig for betalingen af de følgende 30 dage fra ændringsdagen eller indtil afslutningen af reservationen, hvis der er mindre end 30 dage tilbage.

Når en reservation er blevet ændret fra et månedlangt ophold til 27 nætter eller mindre (kortere ophold), gælder den standardannulleringspolitik du har valgt for fremtidige ændringer eller annulleringer af den opdaterede reservation.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig