Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Gæst

Ændr antallet af gæster for din reservation

Hvis du vil ændre din booking, f.eks. tilføje en ekstra gæst eller fjerne en person, der ikke kan deltage i rejsen, kan du gøre dette. 

Hvis du bare vil dele oplysningerne om din rejse med gæster, du allerede har oplyst om som en del af din booking, kan du finde ud af, hvordan du tilføjer dine gæster som medrejsende

Tilføj eller fjern gæster fra din reservation

Tilføj eller fjern gæster fra din reservation på computer

  1. Gå til Rejser, og vælg den rejse, du vil ændre
  2. Under Reservationsoplysninger skal du klikke på Ændr reservationen
  3. Ændr antal gæster, og klik på Gem
  4. Gennemse dine ændringer og eventuelle prisforskelle, og klik derefter på Send anmodning


Sådan kan prisen ændre sig, når gæster tilføjes eller fjernes

Afhængigt af din værts prissætning kan en ændring i antallet af gæster påvirke den samlede pris for din rejse. Hvis din vært opkræver et gebyr for ekstra gæster, opkræves de ekstra omkostninger i de fleste tilfælde via din oprindelige betalingsmetode, så snart værten accepterer din anmodning om ændring af rejsen.

For nogle betalingsmetoder skal gæster indsende den ekstra betaling inden for 48 timer efter, at værten har accepteret anmodningen om at ændre rejsen.

Hvis du skal have en refusion, bliver den sendt til den oprindelige betalingsmetode, du brugte, da du bookede din reservation. Hvor lang tid der går, før du modtager pengene, afhænger af din bank eller dit pengeinstitut. Find de gennemsnitlige tidsplaner for refusioner.

Din vært skal acceptere anmodningen om ændring af rejsen, inden den er blevet bekræftet

Når du har indsendt en anmodning om at ændre rejsen for at tilføje gæster, er det vigtigt at vente på din værts godkendelse, før dine gæster dukker op. Din vært skal først bekræfte, at vedkommende kan tage imod et andet antal gæster.

Hvis din vært godkender ændringen, modtager du en bekræftelse, og reservationsoplysningerne opdateres, så de afspejler ændringerne.

Hvis din vært ikke har svaret på din anmodning om ændring af en rejse

Hvis du har indsendt en anmodning om ændring af rejse, og din vært ikke har svaret på den, kan du prøve at sende vedkommende en besked med en påmindelse om at gennemgå din anmodning.

Hvis du har booket en reservation og ikke længere kan bruge den

Det er ikke muligt at overføre en reservation til en anden. Hvis du ikke kan foretage den planlagte rejse, er du nødt til at annullere bookingen og bede den anden gæst om at booke igen.

Afhængigt af værtens Annulleringspolitik kan der være et annulleringsgebyr. Desuden kan prisen for det ombookede ophold være en anden end prisen for den oprindelige booking.

Hvis din reservation er et hotelophold

For nogle hotelophold kan det være nødvendigt at kontakte hotellet direkte for at ændre din reservation.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig